Olvasók

2015. január 15., csütörtök

Szeretni hozzád szegődtem én...

Sziasztok!

Ma reggel egy jó barátomtól kapott verseskötet került a kezembe, amelynek borítóján a következő sor kacsintott rám: Szeretni hozzád szegődtem én. Ez a kis verseskötet a magyar irodalom legszebb szerelmesverseit gyűjti egy csokorba. Nyugtató és kényeztető érzés olvasni, mindenkinek szívből ajánlom. Ezen élmények alapján ma kedvenc szerelmesverseimet osztanám meg veletek. Remélem ti is ékeskedtek egy-kettővel.Ti miért rajongtok igazán? Ha nyálas vagy igazmondó? Ma ezt osszuk meg egymással! A bejegyzés alatt örömmel várom a hozzászólásokat. 
Itt az én listám:
1. Radnóti Miklós: Tétova óda! Véleményem szerint  legszebb magyar szerelmesvers.  https://www.youtube.com/watch?v=S2UmGReesmM
A linkben megtaláljátok a verset, ha nem lenne kedvetek olvasni. Bár ezt kizártnak tartom.

2. A második helyen is Radnóti áll. A Bájoló című verse hideg, zord estéken lehet megnyugtató. Zenés feldolgozását is szívből tudom ajánlani.
https://www.youtube.com/watch?v=PcPmokVbz3A

3. Harmadik helyre számomra elsőre ismeretlen költő verse kerül. Nadányi Zoltán Mariann a kádban című verse első olvasásra magával ragadott egyszerűsége s játékossága miatt. Ennek a versnek köszönhetően kezdtem el Nadányi versei közt kutakodni.


4. Babits Mihály: Játszottam a kezével. A vers oly hiteles, hogy bármikor bárki maga elé tudja képzelni a képeket. Az olvasás közben magunk elé tudjuk képzelni a költő szerelmének arcvonásait és szinte magunkénak képzeljük a jelenetet.
https://www.youtube.com/watch?v=ylvPW6_of-U


5. Visszatérek Radnótihoz. Nem igazán tudom mennyire mondható szerelmes versnek a következő pár strófa, A Hetedik ecloga gimnáziumi éveim egyik meghatározó költeménye volt. Imádtam és imádok ma  belenézni vagy újra olvasni egy-egy szünetben vagy szabadidőmben.
https://www.youtube.com/watch?v=O_P8EmeRt2o

A ti kedvenceitekre is kiváncsi lennék. Osszuk meg egymással kedvenceinket!
Versolvasós napot kívánok nektek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése